Veelgestelde vragen
Wat zijn jullie openingstijden?
Maandag 9.00-17.30
Dinsdag 9.00-17.30
Woensdag 9.00-17.30
Donderdag 9.00-20.00
Vrijdag 9.00-17.30
Zaterdag 9.00-17.00
Wanneer u belt buiten onze openingstijden wordt u doorverwezen naar onze spoeddienst.
Wat is jullie telefoonnummer en adres?
Ons telefoonnummer tijdens onze openingstijden is 026-3628962 en buiten openingstijden kunt u de spoeddienst bereiken via 0488-482900 voor de Lingehoeve diergeneeskunde te Lienden
Adres gegevens praktijk:
Elke dierenarts Arnhem
Pieter Calandweg 14
6827 BK Arnhem
Spoedkliniek: (buiten openingstijden)
Lingehoeve diergeneeskunde
Veldstraat 3a
4033 AK Lienden
Maandag 9.00-17.30
Dinsdag 9.00-17.30
Woensdag 9.00-17.30
Donderdag 9.00-20.00
Vrijdag 9.00-17.30
Zaterdag 9.00-17.00
Wanneer u belt buiten onze openingstijden wordt u doorverwezen naar onze spoeddienst.
Wat is jullie telefoonnummer en adres?
Ons telefoonnummer tijdens onze openingstijden is 026-3628962 en buiten openingstijden kunt u de spoeddienst bereiken via 0488-482900 voor de Lingehoeve diergeneeskunde te Lienden
Adres gegevens praktijk:
Elke dierenarts Arnhem
Pieter Calandweg 14
6827 BK Arnhem
Spoedkliniek: (buiten openingstijden)
Lingehoeve diergeneeskunde
Veldstraat 3a
4033 AK Lienden
Waar moet ik heen bij spoed buiten jullie openingstijden?
Lingehoeve diergeneeskunde vangt onze spoeddienst op buiten onze openingstijden, zij zijn te bereiken op telefoonnummer 0488-482900.
Kan ik zonder afspraak bij jullie terecht of hebben jullie een inloopspreekuur?
Wij hebben tijdens onze openingstijden het spreekuur. Hiervoor moet u altijd vooraf een afspraak maken. Wij hebben geen inloopspreekuur.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen tijdens onze openingstijden. U kunt dan niet altijd diezelfde dag terecht (tenzij het een spoedgeval betreft), indien u wenst dat er diezelfde dag een afspraak plaats vind zal de assistent met u zoeken naar een passende oplossing.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden. Ze zijn daartoe opgeleid en doet dit ook om zo goed mogelijk een inschatting te maken naar de aard en spoedeisendheid van de eventuele klachten van uw huisdier. De assistente is (net als de dierenarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Lingehoeve diergeneeskunde vangt onze spoeddienst op buiten onze openingstijden, zij zijn te bereiken op telefoonnummer 0488-482900.
Kan ik zonder afspraak bij jullie terecht of hebben jullie een inloopspreekuur?
Wij hebben tijdens onze openingstijden het spreekuur. Hiervoor moet u altijd vooraf een afspraak maken. Wij hebben geen inloopspreekuur.
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen tijdens onze openingstijden. U kunt dan niet altijd diezelfde dag terecht (tenzij het een spoedgeval betreft), indien u wenst dat er diezelfde dag een afspraak plaats vind zal de assistent met u zoeken naar een passende oplossing.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden. Ze zijn daartoe opgeleid en doet dit ook om zo goed mogelijk een inschatting te maken naar de aard en spoedeisendheid van de eventuele klachten van uw huisdier. De assistente is (net als de dierenarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft uw huisdier meerdere klachten, heeft u meer vragen of heeft u het vermoeden dat 15 minuten te krap is? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.
Kan ik aangeven welke dierenarts mijn voorkeur heeft?
Iedereen heeft de vrijheid te kiezen bij welke dierenarts ze een afspraak willen. Wij verzoeken u daarom aan te geven bij welke dierenarts u een afspraak wilt. Soms kan het zijn dat de agenda van de dierenarts van uw voorkeur die dag vol staat of niet aanwezig is. In dat geval zal u gevraagd worden of u wilt wachten of dat u een andere dierenarts wenst. Indien u geen voorkeur aangeeft, zult u bij de dierenarts ingepland worden die het eerst beschikbaar is.
Wij proberen voor vervolgafspraken (voor dezelfde klacht) u in te plannen bij dezelfde dierenarts. Dit voorkomt dat u uw verhaal opnieuw moet vertellen en hierdoor kan de dierenarts veranderingen opmerken en de klacht beter vervolgen in de tijd.
Heeft uw huisdier meerdere klachten, heeft u meer vragen of heeft u het vermoeden dat 15 minuten te krap is? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.
Kan ik aangeven welke dierenarts mijn voorkeur heeft?
Iedereen heeft de vrijheid te kiezen bij welke dierenarts ze een afspraak willen. Wij verzoeken u daarom aan te geven bij welke dierenarts u een afspraak wilt. Soms kan het zijn dat de agenda van de dierenarts van uw voorkeur die dag vol staat of niet aanwezig is. In dat geval zal u gevraagd worden of u wilt wachten of dat u een andere dierenarts wenst. Indien u geen voorkeur aangeeft, zult u bij de dierenarts ingepland worden die het eerst beschikbaar is.
Wij proberen voor vervolgafspraken (voor dezelfde klacht) u in te plannen bij dezelfde dierenarts. Dit voorkomt dat u uw verhaal opnieuw moet vertellen en hierdoor kan de dierenarts veranderingen opmerken en de klacht beter vervolgen in de tijd.
Moet ik altijd een consult betalen? En wat houdt een consult in?
Aan de hand van uw vraag en de symptomen en/of klachten van uw huisdier gaan we uw dier onderzoeken. Een consult bestaat uit verschillende kleine onderzoeken. Zo wordt een volledig algemeen klinisch onderzoek uitgevoerd waarbij onder andere de lymfeklieren, de slijmvliezen, de pols, de temperatuur, de longen en het hart worden gecontroleerd. Er wordt gekeken naar de aanwezigheid van eventuele parasieten, uw huisdier wordt gewogen, het gebit wordt gecontroleerd en er wordt ook in de oren gekeken. Kortom een soort ‘APK’ voor uw huisdier. Afhankelijk van de klachten en/of symptomen kan er ook nog een specifiek klinisch onderzoek uitgevoerd worden. De kosten van consult, de bijhorende onderzoeken en de eventueel benodigde medicatie worden direct na afloop van de behandeling verrekend.
Kan ik achteraf betalen of kan het op rekening?
We bespreken graag vooraf met u de behandeling en de kosten hiervan. Hopelijk voorkomt dit verassingen. Direct na de afspraak en behandeling worden de kosten aan de balie verrekend, dit kan per pin of contant.
Aan de hand van uw vraag en de symptomen en/of klachten van uw huisdier gaan we uw dier onderzoeken. Een consult bestaat uit verschillende kleine onderzoeken. Zo wordt een volledig algemeen klinisch onderzoek uitgevoerd waarbij onder andere de lymfeklieren, de slijmvliezen, de pols, de temperatuur, de longen en het hart worden gecontroleerd. Er wordt gekeken naar de aanwezigheid van eventuele parasieten, uw huisdier wordt gewogen, het gebit wordt gecontroleerd en er wordt ook in de oren gekeken. Kortom een soort ‘APK’ voor uw huisdier. Afhankelijk van de klachten en/of symptomen kan er ook nog een specifiek klinisch onderzoek uitgevoerd worden. De kosten van consult, de bijhorende onderzoeken en de eventueel benodigde medicatie worden direct na afloop van de behandeling verrekend.
Kan ik achteraf betalen of kan het op rekening?
We bespreken graag vooraf met u de behandeling en de kosten hiervan. Hopelijk voorkomt dit verassingen. Direct na de afspraak en behandeling worden de kosten aan de balie verrekend, dit kan per pin of contant.